ללבוש הצלחה עסקית
*הכתבה פונה לשני המינים, גם אם מנוסחת בלשון זכר
"השפה הוויזואלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם"
זה המשפט שפותח כל הרצאה שלי בנושא סטיילינג אישי ותדמית עסקית. ללא שפה תדמיתית מגובשת ניעלם בעולם העסקי והנוכחות שלנו לא תבלוט. לא, אני לא מדברת על רושם ראשוני (שאין שני לו וזה..) אלא על רושם כללי וקבוע.
הרושם הכללי נקבע על ידי כמה פקטורים חשובים:
שפת גוף
קול וביטוי
הופעה חיצונית
להופעה החיצונית תפקיד חשוב בהעברת מסרים, בעזרתה ניתן להדגיש את הנוכחות או לקבל יחס הולם. מה שאתם לובשים משדר לסובבים אתכם מסר גם אם זה לא המסר שחשבתם שאתם מעבירים, לכן חשוב להתייחס לעניין ההופעה החיצונית ולהקדיש לה מחשבה.
בכתבה הזו נתמקד בהופעה החיצונית שלנו - כן, הבגדים ככלי עבודה ליצירת תדמית נכונה.
סגנונות הלבוש המקובלים (והמועדפים עלי) בעולם העסקי של גברים ונשים הם:
1>> סגנון לבוש smart casual
מה שפעם קראו לו "ספורט אלגנט"
סגנון שמאופיין מסגנון הקזואל (בדי ג'ינס) ומהסגנון הקלאסי (מחויט)
2>> סגנון לבוש קלאסי
סגנו שמאופיין בבדים איכותיים, קווים נקיים וצבעוניות רגועה
כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב:
נשים
חזייה וגופיה בצבע גוף מתחת לחולצה לבנה
אקססוריז – במידה, ולא כאלה שמרשרשים
חצאיות באורך הברך, מעט מעל הברך או מקסי
גברים
חולצת טי לבנה מתחת לחולצה מכופתרת
עניבה -יש לקשור באופן שקצה העניבה יגיע למרכז החגורה
חגורה ונעליים בצבע זהה / דומה
אורך המכנסיים - בחלק הקדמי קפל אחד בבד, ובחלק האחורי – עד לחצי גובה העקב
ולבסוף, כמה מילים על צבעים:
צבע אדום – הצבע האדום משדר עוצמה וכוח, בריאות תאווה, כעס ותשוקה, צבע שמושך תשומת לב, ובתרביות המזרח, כבוד, מזל וכסף.
צבע כחול – (כחול כהה ועד תכלת) צבע המשדר שמרנות, שקט וסמכות. צבע שכולם אוהבים, מסמל ים, שמים, משרה אווירה פחות פורמאלית, מרגיעה ושקטה ומפייסת
צבע צהוב – הצהוב צבע אנרגטי, חי, מזכיר את קרני השמש, זוהר, קורן, צבע של שימחה, צבע מאד תקשורתי אף פעם לא מעמעם.
צבע שחור – (משחור ועד אפור פחם) צבע רשמי, מתאים למקצועות שמרניים ביותר, כמו עורכי דין, משרדי העוסקים בשוק ההון, או לחילופין לאירועים רשמיים לפי קוד הלבוש כמו Black Tie
מחקרים של שנים מוכיחים שככל שאנו נראים טוב = התפיסה לגבינו שאנו מצליחים.
"לבוש להצלחה" הוא מושג ידוע בעולם העסקים. ישנם קודים ברורים לבחירת הצבעים והבדים בעולם העסקים. סביבת העסקים מצפה מאדם להיראות במיטבו ושפת העסקים הבינלאומית מהווה מודל לכך.
בעלי עסקים קטנים, עסקים בינוניים - בעל העסק הוא המותג, הוא מעביר את המסר של השרות או המוצר הוא רוצה למכור, בין אם הוא עצמאי או שכיר.
מעבר לכך - טיפוח ולבוש הולם משפיעים גם על ההתנהלות האישית שלנו ותורמים לתחושת בטחון ונינוחות ומסייעים בהעברת מסר חיובי לסובבים אותנו. לפני פגישה עסקית / מקצועית/ ראיון עבודה / פגישה חברתית.
שאלו את עצמכם - מהי מטרת הפגישה? מהו המסר שאתם רוצים להעביר? ומהי התדמית שלכם?